Functioneringsgesprekken voeren

Met meer zelfvertrouwen functioneringsgesprekken voeren

Hoe bouw je een gesprek goed op? Hoe ga je op een prettige en duidelijke manier de confrontatie aan met jouw medewerker? Na deze training zullen de prestaties en de motivatie van jouw medewerkers verhoogd worden.

Wat vooral opvalt zijn de praktische inzichten die Fiona geeft. Ze kan zich makkelijk inleven in verschillende situaties. Prettige feedback op het juiste moment!

Na deze training ben je in staat met meer zelfvertrouwen functioneringsgesprekken te voeren. De prestaties evenals de motivatie van jouw medewerkers zal hierdoor worden verhoogd.

Voor iedereen die functioneringsgesprekken voert en graag goed voorbereid en zelfbewust deze gesprekken aan wil gaan. Maximaal 12 personen.

  • Functioneringsgesprekken versus beoordelingsgesprekken
  • Gespreksopbouw
  • SMART-afspraken maken
  • STAR-methodiek
  • Waarneming versus interpretatie
  • Complimenten geven
  • Feedback geven en ontvangen
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met lastige situaties tijdens het gesprek
  • Coachingstechnieken
  • Praktijksituaties en voorbeelden
  • Persoonlijk ontwikkelplan

Feedback. Dit is één van de belangrijkste vaardigheden in communicatie. Met goede feedback houd je elkaar scherp, help je elkaar om betere resultaten te bereiken en bouw je aan goede relaties. 

Voor het trainen van de gewenste kennis en vaardigheden is het belangrijk dat er een open sfeer heerst waarin de deelnemers zich veilig voelen. Om dit te bereiken speelt de trainer in op de specifieke ontwikkelpunten van de deelnemers met betrekking tot de aan te leren kennis en vaardigheden. De deelnemers voelen dat de training geen strak keurslijf is en dat de training hen persoonlijk iets oplevert. Daarnaast bouwt de trainer het programma zorgvuldig op.

Ja, het inzetten van een extra trainingsacteur is zeer waardevol.

De intake is per organisatie verschillend. Wat wél hetzelfde is dat de intake zodanig is voorbereid dat er een heel duidelijk beeld is bij de leerpunten.

1 - 1,5 dag / 2 - 3 dagdelen, afhankelijk van de leerdoelen van jullie organisatie en de groepsgrootte.