Monteur als ambassadeur

Inleiding

Als monteur bent u specialist. U weet alles over het product van de organisatie en komt dagelijks bij klanten. Daarnaast bent u ook het visitekaartje van de organisatie waarvoor u werkt. Hoe gaat u om met klanten die klagen of klanten met veel vragen? Hoe zorgt u voor een goede balans tussen uw monteurswerk en klantgerichtheid?  Tijdens de training Monteur als ambassadeur leert u zich beter verplaatsen in de klant door de juiste vragen te stellen. U vervult de ambassadeursrol met meer zelfvertrouwen en bent daardoor beter in staat de klant tevreden te stellen.

In de training wordt theorie afgewisseld met praktijkgerichte voorbeelden, korte opdrachten, oefeningen en rollenspellen. Persoonlijke en professionele communicatieve vaardigheden staan centraal.

FPR Training maakt de training voor u op maat, passend bij uw medewerkers, organisatie én uw klanten. 

Resultaat

  • U bent zich bewust van wat de ambassadeursrol inhoudt
  • U hebt meer begrip voor de klant
  • U leert omgaan met klachten van klanten
  • U maakt gebruik van effectieve gesprekstechnieken
  • U voelt zich zekerder en zorgt voor tevreden klanten

Doelgroep

Voor alle monteurs die tijdens hun operationele werkzaamheden in contact komen met klanten en effectiever willen omgaan met vragen, eisen en wensen van hun klanten.

Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

  • Het visitekaartje
  • De klant centraal stellen
  • Vertrouwen wekken
  • Pro-actief communiceren
  • Omgaan met klachten
  • Verwachtingen managen door SMART afspraken
  • Praktijksituaties en voorbeelden
  • Persoonlijk ontwikkelplan