Feedback geven en ontvangen

Inleiding

Feedback is één van de belangrijkste vaardigheden in communicatie. Met goede feedback houd je elkaar scherp, help je elkaar om betere resultaten te bereiken en bouw je aan goede relaties. Vindt u het lastig om op een effectieve manier feedback te geven? Wordt er meer óver elkaar dan mét elkaar gepraat? Wilt u leren uw bewoording zo te formuleren dat een ander hiermee aan de slag kan? Dan is deze training uitermate geschikt voor u. 

Resultaat

  • U geeft feedback op een respectvolle wijze en complimenteert
  • U past feedback toe als onderdeel van uw dagelijks werk
  • U ziet het krijgen van feedback als kans voor verbetering en groei
  • U bouwt aan constructieve relaties en samenwerkingen door middel van feedback
  • U gaat beter om met de reactie van de ander

Doelgroep

De training feedback geven en ontvangen is bij uitstek geschikt voor deelnemers die zich willen verbeteren in het constructief bespreekbaar maken van gedrag.

Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

  • Vanalles over feedback
  • Johari-venster
  • Waarneming versus interpretatie
  • Feedbackregels
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met de reactie van de ander
  • 4G
  • Complimenteren
  • Praktijksituaties en voorbeelden
  • Persoonlijk ontwikkelplan

Duur van deze training: 1 dag

Afhankelijk van de leerdoelen van uw organisatie en de groepsgrootte kunnen het programma en de duur van de training worden aangepast.