Omgaan met verbale agressie

Inleiding

Verbale agressie is een onderwerp waar iedereen wel eens mee te maken krijgt en is voor veel mensen lastig. Want hoe ga je om met een persoon die niet krijgt wat hij wil? Wilt u weten hoe u escalatie van emoties kunt voorkomen en hoe u effectief en professioneel kunt omgaan met grensoverschrijdend en agressief gedrag van klanten? Dan is de training omgaan met verbale agressie van FPR Training iets voor u.

Tijdens de training worden stukjes theorie afgewisseld met oefeningen en rollenspellen op basis van (eigen) casuïstiek. Daarbij wordt een professionele trainingsacteur ingezet. We gaan praktijkgericht te werk in een veilige sfeer, met humor en houden rekening met de draagkracht van de deelnemers.

Resultaat

  • U kent en herkent de meest voorkomende vormen van verbale agressie
  • U heeft inzicht in uw eigen primaire reactie en uw persoonlijke grens bij agressie
  • U kunt escalatie van emoties voorkomen
  • U kunt effectief en professioneel omgaan met de verschillende vormen van agressie
  • U leert vaardigheden die praktisch toepasbaar zijn in de dagelijkse werkzaamheden
  • U bent weerbaarder en staat steviger in uw schoenen

Doelgroep

Deze training is bedoeld voor iedereen die op de werkvloer in aanraking komt met verbale agressie.

Onderstaande onderwerpen komen aan bod:

  • Kennismaken met verbale agressie
  • Het verschil tussen emotioneel en agressief gedrag
  • Je eigen spanning herkennen en omlaag brengen
  • Verschillende vormen van verbale agressie
  • Verbaal en non-verbaal gedrag bij agressie
  • Grenzen stellen en omgaan met emoties
  • Slecht nieuws duidelijk brengen met behoud van de werkrelatie
  • Oefenen aan de hand van (eigen) casuïstiek
  • Persoonlijk plan van aanpak